יום ש', ז’ בטבת תשע”ט
דף הבית אודות דבר ‏המנהלת זרקור על... מרחבים ‏כיתתיים חדר מורים יצירת קשר
תוכנית ארצית, המכשירה את המחנכות והתלמידים ומקנה להם כלים אישיים וקבוצתיים להפחתת אלימות. תלמידי כיתות ה' ו' יעברו סדנה משותפת להורים ותלמידים. תלמידי כיתות ז' – ח' יעברו סדנה בת 3 ימים רצופים, המורכבת מתרגילים חוויתים. מטרות הסדנה: 1ץ1. להקנות כלים וטכניקות לתרגול ההתמודדות עם סיטואציות מחיי היום יום. 2.2. העצמת תלמידים.

אתר מצמיחים מצמיחים ז'-ח' ■ סדנת “מצמיחים” הפועלת ברחבי הארץ קרוב לעשור מהווה חלק ממודל מערכתי בית-ספרי. ■ הסדנה מורכבת משלושה ימים רצופים. ■ הסדנאות הכיתתיות בעלות אופי דינאמי, המורכבות מתרגילים חווייתיים המאפשרים לתלמידים הזדמנות אמיתית להציב סימני שאלה לגבי האופן בו מתנהלים חייהם כיום בכיתה ובבית הספר, ולגבי אופן התמודדותם עם אלימות חברתית לסוגיה. מטרות הסדנה הכיתתית: ■ הקניית כלים ותרגול טכניקות להתמודדות בלתי-אלימה עם סיטואציות של עימות בחיי היום-יום, כגון: הצקה מילולית ופיזית, השפלה, איומים, שמועות, סחיטה, גניבות, אלימות מינית וחרם. ■ טיפוח תחושת שייכות של כלל חברי הכיתה והפחתת תחושת הניכור. העצמת תלמידים על ידי זיהוי מקורות הכוח שלהם ושל חבריהם, תוך הכרה ביכולתם לממש שינוי אישי וקבוצתי. הכשרה מעשית של מחנכ/ת הכיתה באמצעות הדגמת יישום הכלים ויעילותם בהשגת שינוי בכיתה. מצמיחים ה'- ו' ■ סדנה משותפת להורים ותלמידים שמטרתה לשלב את ההורים במאמץ לקידום ערכים של אכפתיות מעשית בקרב תלמידי ביה”ס. ■ מחקרים מראים כי הפחתת חרדה ועלייה ברווחה נפשית, קשורה לתחושת משמעות ביחס לעצמי. במודל זה, ההכוונה אינה נעשית בצורה מטיפה או שיפוטית אלא כזו המתייחסת בכובד ראש ללחצים החברתיים והאתגרים עמם נאלץ הילד להתמודד ומסייע בהתחשב בהם, תוך דיאלוג כנה ואותנטי. ■ התכנים ביום “הורים מצמיחים” תורמים לרווחתם הנפשית של הילדים באמצעות קידום תחושת המשמעות העצמית שלהם הודות להיותם ילדים מצמיחים התורמים לסביבתם. ■ ההורים יקבלו הסבר על המודל ותועלתו וכן דף הדרכה ושאלון. כל הורה ישב לזמן קצר עם ילדו ויערוך עמו שיחה בנושא. לאחר מכן נערכת התכנסות משותפת לקבוצת הורים ותלמידים. יש לחזק את התלמידים כי בידיהם נמצאת היכולת להתמודד עם האלימות ויש לציידם בכלים אישיים וקבוצתיים להתנגדות לא-אלימה לאלימות. לשם כך, אנו מכשירים ומדריכים את המורה כדמות המוביל/ה שינוי כיתתי, תוך שימוש בטכניקות ייעודיות לעבודה עם ‘הרוב הדומם’, התוקפנים וה”מקובלים”. בשל האמונה כי אין לראות בענישת התוקפן פתרון מרכזי לאלימות, אנו מעודדים התמקדות בחיזוק הכוחות החיובים במערכת ועידודם לשיתוף פעולה. אתר מצמיחים

 
 
הודעות
פינת היועצת
המועצה הירוקה
תכניות העשרה
מקצועות הלימוד
אתרי תוכן
ניצוצות
מפתח הלב
יום הבטיחות בדרכים בגדרות
הבוגרים שלנו
למידה בשעת חירום